El nostre Unison Recap 2022: un gran any!
El mes de gener ha passat en un obrir i tancar d’ulls. Un mes de revisió dels èxits de l’any passat i de posada a punt i preparació dels motors per a l’any vinent.
Si mirem enrere al 2022, no podríem estar més orgullosos dels èxits i avenços de Unison. Hem seguit creixent i aportant valor als nostres més de 600 clients, de 30 països diferents, que en conjunt treballen per a desenes de milers de creadors i creadores musicals. Ara també representem 14 organitzacions internacionals de gestió col·lectiva a les seves recaptacions digitals paneuropees.
Hem ampliat l´equip amb fantàstiques incorporacions que han reforçat l´abast i les capacitats de l´empresa. També hem continuat amb el desenvolupament de la nostra plataforma de gestió de drets, sobretot en els desenvolupaments de “back-end” necessaris per seguir el ritme del sempre continu augment de metadades i vies de concessió de llicències. En aquest camp, hem continuat innovant, tant amb la nostra tecnologia com participant en projectes líders de tecnologia musical, com el projecte VRDA de Verifi.
L’equip d’Unison també ha estat en més esdeveniments de la indústria musical que mai, i hem creat els nostres propis esdeveniments comissariats dins de trobades establertes de la indústria musical com Digital LIcensing Sessions a Primavera Pro, SEED a Mapes (Canàries) i Circulart (Colòmbia) ).
Tots aquests esforços operatius, d’equip i tecnològics s’han traduït en un creixement notable de les recaptacions i distribucions, que van augmentar un +130% des del 2021.
Altres projectes dignes d’esment dels que estem molt orgullosos de formar-ne part inclouen iniciatives increïbles com BELEM, un projecte d’Europa Creativa per donar suport a la traducció i monetització de lletres europees, i Earth Percent, un projecte fantàstic i inspirador per donar suport al treball contra el canvi climàtic a través de la creació musical i la propietat intel·lectual.
A l’hora de projectar-nos cap al futur immediat, hem prestat molta atenció a totes les conferències a què hem assistit fins a l’últim trimestre del 2022 i principis del 2023. Els tres principals temes candents de què tothom parla són el nou auge de la Web3 i el metavers, la IA i els reptes de les metadades (com sempre). Especialment interessants van ser les presentacions sobre aquests temes de Cherie Hu, fundadora de Water & Music, així com les sempre il·lustratives i informatives sessions organitzades per empreses com MIDia o Music Ally.
També hi va haver interessants converses en relació amb el futur de l’streaming i els nous models potencials, les recomanacions algorítmiques davant de les impulsades per l’ésser humà, i vam tenir l’oportunitat de conèixer de la mà de Chris Cooke, cofundador i editor de CMU, les investigacions del Parlament britànic sobre l’economia de l’streaming musical.
Amb tots aquests desenvolupaments per venir aquest any i tantes oportunitats per davant, així com desafiaments, estem molt contents de seguir oferint valor i creixement als nostres clients, recolzant el panorama creatiu de la indústria de la música, incloent compositors i compositores, editors de música i agències de recaptació, assegurant que reben una remuneració per l’explotació de les seves creacions. I el nostre compromís continua intacte: aportar eficàcia i transparència a la gestió col·lectiva dels drets d’autor musical mitjançant l’ús de la tecnologia i d’un equip professional, independent i motivat. 2023… Som-hi!!!